loading...
اخبار جدید فوتبال
morteza بازدید : 5 سه شنبه 22 بهمن 1392 نظرات (0)

دو بازي نيمه‌نهايي جام حذفي و بازي‌هاي هفته بيست وششم ليگ برتر مهم‌ترين بخش‌هاي برنامه نود را تشکيل مي‌داد که براي اين قسمت خود اعتصاب بازيکنان پرسپوليس را سوژه قرار داده بود و اين سوال را مطرح کرده ود که «آيا با اعتصاب بازيکنان براي مسائل مالي موافق هستيد؟». هوشنگ نصيرزاده هم به عنوان کارشناس داوري برنامه فردوسي‌پور را تا پايان همراهي مي‌کرد.




به گزارش تابناک ،نخستين گزارش‌هايي که پخش شد به دو ديدار نيمه نهايي جام حذفي اختصاص داشت. جايي که تراکتور با توني به فينال رسيد و ادينهو در تهران استقلال را حذف کرد. پس از مرور آمار و اطلاعات بازي در بخش بررسي کارشناسي داوري بازي نصيرزاده معتقد بود خطاي بازيکن شماره 66 مس روي پژمان نوري پنالتي بود و داور با اعلام نکردن اين پنالتي اشتباه کرده است.




پس از ديدارهاي جام‌حذفي نوبت به ليگ رسيد که براي نخستين بازي دربي هفته گذشته اصفهان پخش شد که در آن سپاهان با يک گل در فولادشهر ذوب‌آهن را شکست داد. پخش گزارشي از وضعيت نامناسب چمن فولاد‌شهر هم از گزارش‌هاي حاشيه‌اي اين بخش بود.




با پخش اين بخش‌ها سرانجام نوبت به سورپرايزي که فردوسي پور از آن سخن مي گفت و ساعتي قبل از برنامه تصاوير آن در برخي وب‌سايت‌ها منتشر شده بود رسيد. اجراي برنامه نود در شب سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي فرصتي شد تا فردسي‌پور به سراغ سيد حسن خميني، نوه امام راحل (ره) برود که همه از سابقه فوتبالي پدر بزرگوار ايشان و علاقه بالاي خودش به فوتبال با خبر بودند. سيد حسن خميني در ابتداي اين گفت‌وگو گفت که در نوجواني فوتبال بازي مي‌کرده و امام در همان سال‌ها به وي توصيه کده بود که سه چيز را با جديت انجام دهد. درس خواندن، نماز و همين فوتبال (به طور کلي ورزش کردن).




گفت وگو خيلي زود به فوتبال کشيده شد و نقطه شروع اين گفت‌وگو هم خاطرات فوتبالي مرحوم سيد احمد خميني بود که به گفته فرزندش در تيم‌هاي شاهين قم و شاهين تهران هم تمرين کرده بود سابقه بازي با همايون بهزادي را هم داشته و پست تخصصي‌اش بال راست بود.




با توجه به علاقه شديد فرزند سيد حسن خميني به تيم استقلال، فردوسي‌پور خواست تيم مورد علاقه سيد حسن خميني را هم با زيرکي از زبان وي بشنود که البته گرچه نوه امام جواب مشخصي به اين سوال نداد اما در خلال گزارش معلوم شد ايشان هم مانند  فرزندش از علاقه‌مندان تيم آبي‌پوش پايتخت است.




اين گزارش که در دو بخش پخش شد حاوي گوشه و کنايه‌هاي جالب سيد حسن خميني به فردوسي‌پور و به رخ کشيدن اطلاعات بالاي ورزشي‌اش بود. از اينکه به شوخي به فردوسي پور گفت که آقاي قلعه نويي از دوستان صميمي شماست تا اينکه با اشاره به فساد در ورزش گفت که حتي يوونتوس هم به‌خاطر تباني و فساد مالي به يک دسته پائين‌تر فرستاده شد همه و همه تعجب فردوسي‌پور را در طول گزارش برانگيخت.




سيد حسن خميني البته اين را هم گفت که براي در جريان اتفاقات فوتبال بودن هر هفته بخش هاي از برنامه نود را مي‌بينيم و حتي اطلاع داشت که هفته گذشته برنامه نود کوتاه بوده و زود به پايان رسيده است.




در پايان وقتي از ايشان خواستند تا دو بازي محبوب زمان جواني خود را انتخاب کند نخست به داربي معروف 2-2 دهه هفتاد که به دعوا کشيده شد اشاره کرد و بعد هم براي اينکه يک بازي هم از بازي‌هاي پرسپوليس را انتخاب کند به داربي 3-0 معروف ناصر محمدخاني اشاره کرد و وقتي فردوسي‌پور پرسيد چرا از بازي هاي استقلال تساوي را انتخاب کرديد گفت: «ارزش اون تساوي براي ما از برد بيشتر بود چون دو بر صفر عقب بوديم.»




با پخش گزارشي از وضعيت مشکلات فوتبال شيراز که بيشتر مربوط به بخش مديريت مي شد نودي‌ها به استقبال بازي پرسپوليس و فجر رفتند. جايي که در گزارش هاي قبل و بعد از بازي تماشاگران از اعتصاب بازيکنان پرسپوليس حسابي ناراحت بودند و از آن‌ها شکايت داشتند. اما در پايان اين محمد نوري بود که از وضعيت اسفبار مديريتي باشگاه گفت و اينکه او هم مانند خيلي از ازيکنان اين تيم مجبور شده که پول قرض کند و حتي از آندرانيک تيموريان يکصدو ده ميليون تومان پول قرض کرده است.




با پخش اين گزارش فردوسي‌پور گفت که به دنبال يکي از بازيکنان پرسپوليس است که براي برخي توضيحات روي خط برنامه بيايد که در اقدامي هماهنگ هيچ‌يک از بازيکنان پرسپوليس حاضر به گفت‌وگو نشدند. در بخش کارشناسي داوري بازي نصيرزاده در خصوص خطاي که منجر به به‌ثمر رسيدن گل پرسپوليس شد و اعتراض فجري ها را در پي‌داشت گفت که داور اشتباه کرده و خطا بايد به نفع بازيکنان فجر گرفته مي‌شد نه به ضرر آن‌ها. اما بخش مهم اين قسمت مربوط به خطاي عمدي و مجدد پيام صادقيان بود که بار ديگر بازيکن فجر را با مشت و دور از چشمان داور زد. 


نصيرزاده در اين خصوص گفت که صادقيان حتما بايد با مشاور مشورت کند وگرنه آينده فوتبالي‌اش در خطر خواهد بود.




پس از اين بخش بود که خلاصه بازي فولاد و ملوان و استقلال و سايپا، دو مدعي اصلي قهرماني پخش شد که در بخش دواري نصير زاده خطا روي شريفات در بازي با ملوان و خطا روي کاوه رضايي در بازي استقلال را مستحق اعلام پنالتي دانست که در هيچ‌کدام از موارد داور بازي اين کار را نکرده بود.




با پخش گزازش نود تا نود در خصوص بازيکنان لژيونر ايراني خلاصه بازي نفت و تراکتورسازي تبريز پخش شد و بعد از آن سه بازي داماش-راه‌آهن، صبا-استقلال خوزستان و گسترش و مس پخش شد.




بخش پاياني برنامه نود بيش از پانزده دقيقه به حرف‌هاي علي دايي که در حمايت از بازيکنان تيم‌اش و اعتصاب هفته گذشته روي خط آمده بود گذشت. دايي سوال برنامه نود را از پايه اشتباه دانست و به انتقاد شديد از مسئولان تيم که حتي به بازيکنان سر هم نزده بودند گذشت. اين گفت‌وگوي طولاني که بخشي از آن به مجادله دايي و فردوسي‌پور گذشت تنها روي اين نکته تاکيد داشت که مسئولان باشگاه به امور بازيکنان رسيدگي نمي‌کنند و به آنان سر نزده‌اند و مسائلي از اين قبيل گذشت. گرچه فردوسي پور در بخش پاياني صحبت‌هاي دايي به او گفت که بي‌اجازه شما بازيکنان جرات اعتصاب نداشتند و اگرچه دايي آن را رسما تاييد نکرد اما رد هم نکرد.




صحبت‌هاي دايي چنان طولان شد که فردوسي‌پور با اشاره به فيلم‌هاي پايان باز اين روزهاي جشنواره گفت که اين برنامه را بدون خداحافظي و با پايان باز تمام مي‌کنيم.




هفتاد ودو درصد شرکت کنندگان در مسابقه هم مخالف اعتصاب بازيکنان بودند.



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام عزیزان به وبلاگ من خوش اومدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 73
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 177
  • بازدید کلی : 1,261
  • کدهای اختصاصی