loading...
اخبار جدید فوتبال
morteza بازدید : 17 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

علي پروين در گفت‌وگويي بي‌پرده با دوربين 20 و 30 و خارج از گود درباره وضعيتش در باشگاه پرسپوليس و برخي سوال‌هاي بي‌جواب گفت: خدا را شکر اول که به پرسپوليس آمدم تا روي صندلي مديريت بنشينم مشکلاتي بود و همه جوره کارم سخت شده بود اما خدا را شکر کارها کم‌کم دارد خوب مي‌شود.

وي افزود: مشکل اصلي ما فقط مسئله مالي است و همه مي‌دانند که چرا اين مشکلات وجود دارد و لازم نيست درباره آن حرف بزنند.

وي در پاسخ سوالي که پرسپوليس مال چه کساني است، گفت: پرسپوليس مال خودم است. من از بچگي و از سال 47 در اين تيم بازي کردم و اندازه جان و قلبم پرسپوليس را دوست دارم. با شکست‌هايش گريه کردم، با بردهايش خنده و پايکوبي. شايد برخي اوقات پرسپوليس را از جانم هم بيشتر دوست داشتم.

وي درباره مديريت محمد رويانيان نيز، تأکيد کرد: ما تا آنجايي که توانستيم سردار را نگه داشتيم و نگذاشتيم برود اين بنده خدا هم براي ما زحمت کشيد اما وقتي که تيم در تبريز باخت فکر کنم در يک جلسه سه ساعته رفت و بالاخره اين اتفاق افتاد. اما هيچ وقت دنبال اين نبودم تا زير پاي او را خالي کنيم. وقتي ديدم روي بدهي‌ها زياد مانور مي‌دهند گفتم آقايان ديگر حرفي نمي‌زنم.

سرپرست قرمزپوشان درباره شانس قهرماني پرسپوليس نيز، يادآور شد: من مي‌‌گويم قهرمان مي‌شويم البته دربي‌ها الان ته جدول و سر جدول ندارد. همه بازي‌ها سخت است. داماش، راه‌آهن، استقلال صنعتي شايد از تيم‌هاي گردن‌کلفت هم خطرناک‌تر باشند پس کار آسان نيست اما حس ششم مي‌گويد ما قهرمانيم.

وي افزود: من هيچ وقت در مسائل فني دخالت نمي‌کنم و نکردم. اصلا به هيچ وجه اين کار را نکردم. هيچ وقت زنگ نزدم بگويم دايي يا استيلي اين کار را يا آن کار را انجام دهي خوب است. اصلا در عمر فوتبالي‌ام اين کار را نکردم. چند روز پيش امير حاج‌رضايي پيش من آمد و حتي به او هم گفتم آن قدر که حرف مي‌زدند من اصلا در کار حميد استيلي هم که به من لطف داشت دخالتي نداشتم اما هزاران حرف درست مي‌کردند. ما هم آدمي نيستيم جواب اين و آن را بدهيم. خدا مي‌داند يک سر سوزن تا الان اين کار را نکردم بالاخره يک بچه فوتبالي که مربي مي‌شود مسئوليتش را مي‌داند که چيست. برخي اوقات جگرم آتش مي‌گيرد يک مربي را مي آورند و به جاي اينکه به او بال و پر بدهند و 5 سال از او استفاده کنند بعد از يک سال با چهار باخت عوضش مي‌کنند. اين کار بسيار بد و ناپسندي است.

پروين در پاسخ سوال ديگري که آيا تا الان مربيان را بازخواست کرده‌ايد يا خير، با خنده اظهار داشت: بازخواست و اين حرف‌ها که در فوتبال نداريم. بچه‌ها هميشه بوده‌اند و من هم زير بال و پرشان را گرفته‌ام هميشه مربي کار خودش را مي‌کند دستور تاکتيکي مي‌دهد اما وقتي بازيکن داخل زمين مي‌شود و گوشش بدهکار حرف‌ها نيست مربي چه کاري از دستش برمي‌آيد؟ يک بچه‌ وقتي که وارد زمين مي‌شود ديگر خودش بايد گليمش را از آب بيرون بکشد و آن وقت مربي نمي‌تواند کاري کند.

وي افزود: اما يک چيزي را قبول دارم. الان هزينه در فوتبال زياد است. قبول دارم البته اين حرف را به خاطر پرسپوليس و اين حرف‌ها نمي‌زنم. منظورم کل فوتبال است که خيلي پول در آن سنگين رد و بدل مي‌شود اما اگر اشتباه نکنم الان سپاهان در رده اول و تراکتورسازي در رده دوم است و بعد استقلال و پرسپوليس هستند. برخي‌ها مي‌گويند مبالغ پرسپوليسي ها هم نجومي است اما کدام نجومي؟ شما اسم بياوريد.

وي درباره اعتصاب بازيکنان و چرا واقعا در فوتبال اين اتفاق مي‌افتد تصريح کرد: زماني که مديرعامل شدم از آسمان هفتم هم يک ريال براي ما پايين نيامد. پول نبود، بازيکن در ابتداي فصل قرارداد مي‌بندد و سپس چک‌هايش را خرج مي‌کند اما اگر اين چک‌ها پاس نشود به بن‌بست مي‌خورد. من شش روز آمدم اتفاق اعتصاب افتاد. چه کار مي‌کردم؟ بايد يک پولي در جيبم مي‌گذاشتم و نفري 200 ميليون تومان به بچه‌ها مي‌دادم. آن هم در تمرينات پرسپوليس اما وقتي پولي نبود من بايد چه کار مي‌‌کردم و يا بايد چطور به تمرين پرسپوليس مي‌رفتم. اين هم اتفاقي بود که براي ما افتاد.

وي افزود: من اتفاقات زيادي در فوتبال ديدم، راستش را بخواهيد يک روز يکسري واقعيت به عادل فردوسي‌پور گفتم، گفتم عادل به يک شرط به برنامه‌ات مي‌آيم که هيچ بازي و فوتبالي را نشان ندهي و همه چيز را کنار بزني و سه ساعت يا 10 ساعت بگذاري تا من حرف‌هايم را بزنم. تا آن وقت از درد‌دل‌هاي فوتبالي بگويم و بگويم چرا فوتبال ما اينطور و آن طور شده. اين را از فردوسي‌پور خواستم.

پروين درباره مشکلاتش با دايي نيز، گفت: رابطه من و دايي زياد بد نيست و ما بين خودمان هميشه حرف‌هايمان را مي‌زنيم. يادم است در جلسه‌اي که با خادم داشتيم و آقايان آن را هم زياد شلوغش کردند به او گفتم ما با بدهي‌ها هر چقدر که هست کاري نداريم اما مشکل بچه‌ها را چطور حل کنيم. علي دايي شاگرد من است و جزئي از ما است. ايشان از بيرون داخل ما نيامده است. اما اگر حرفي مي‌زنم و پيغامي براي من مي‌دهد آن هم نظر شخصي يکي از شاگردان من است که مي‌گويد. اما من خواهش مي‌کنم با اين سوال‌ها مرا داخل پيچاندن نبريد چون مي‌دانم منظورتان چيست. الان هدف من با همکارانم اين است که پول تهيه کنيم. من هيچ وقت دنبال اين نبودم تا بخواهم از شاگردانم بد بگويم. الان هم دنبال هيچ چيز به جز پرداخت بدهي بازيکنانم نيستم چون مي‌‌دانم اين بچه‌ها اگر پول نگيرند دچار مشکل مي‌شوند.

وي در پاسخ سوالي که مگر مي‌شود فوتبالي‌ها تحت فشار باشند، يادآور شد: چرا نمي‌شود. خيلي از فوتباليست‌ها پولدارند و خيلي‌ها هم نيستند اما آنها هم براي زندگي خود برنامه دارند. مثلا همين اعتصابي که ديديد دايي کوچک‌ترين نقشي در آن نداشت. بازيکن مي‌رود با قراردادش خانه و ماشين مي‌خرد اما به يکباره چک برگشت مي‌خورد و در خيابان ماشينش را از زير پايش بيرون مي‌کشند.

وي افزود: همين مسئله ماشين‌ها را ببينيد که چه اتفاقاتي درباره آن افتاد. طرف پول خود را نگرفته بود و به دنبال هزار کار رفت و حتي مي‌خواستند ماشين را از زير پاي زن و بچه‌ بازيکنان بيرون بياورند. اگر پول بود پس اين اتفاق‌ها نمي‌افتاد. بالاخره بازيکنان هم براي خودشان برنامه دارند. البته بايد اين را هم بگويم همين آقاي منتقمي قائم‌مقام من هر شب تا 9 شب در باشگاه است اما هدف همه ما اين است الان پول دربياوريم و اولين قدم انشاءالله قهرمان شويم و اگر نشديم حداقل سهميه آسيا را به دست بياوريم.

پروين تاکيد کرد: اگر خدا خواست فصل بعد ماندم وضعيت مالي ما خوب مي‌شود اما هرگز به دنبال بازيکنان گران نمي‌روم و فقط مي‌گويم جوان، جوان، جوان. اگر پنج بازيکن اميد بياوري و آنها را سر و سامان بدهيم بهتر از اين است که بخواهيم به دنبال بازيکنان گران‌قيمت برويم. الان به تيم‌هاي پايه خيلي توجه مي‌کنيم تا انشاءالله بچه‌‌هاي قوي و قدرتمندي را داشته باشيم و حداقل فصل آينده 4 يا 5 تاي آنها را به جمع بزرگان اضافه کنيم. اين هدف اصلي ما است که اميدوارم به اين هدف برسيم. بها دادن به جوان‌ها هيچ وقت ضرر ندارد.

سرپرست قرمزپوشان در پاسخ سوالي که آيا آمادگي خريد سهام پرسپوليس را داريد يا خير، گفت: من که خودم نمي‌توانم بخرم، وضعيت پيشکسوتان را هم که بهتر مي‌دانيد. من شوخي مي‌کنم پرسپوليس مال من است. پرسپوليس مال جاسميان، طاووسي و اين بزرگان است ما بايد ببينيم مبلغ پيشنهادي براي فروش چقدر است. يک موقع مبلغي مي‌دهند که ما به گرد پايش نمي‌رسيم. نيت ما اين است اگر قسمت شود 20 درصد پيشکسوتان، 20 درصد هواداران و بقيه هم دست همين شرکت‌هاي بزرگ يا بانک‌ها باشد و يا اصلا خود مردم تا انشاءالله اين تيم سر و سامان بگيرد.

وي در پايان در پاسخ سوالي که آيا فصل آينده محمد پروين پرسپوليسي‌ مي‌شود يا خير، گفت:‌ خير، محمد من يک کم از فوتبال زده شده. محمدم اذيت شده، فکر نکنم دنبال فوتبال باشد و مي‌خواهد انشاءالله دنبال يک کار اقتصادي خوب برود که اميدوارم اين اتفاق بيفتد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام عزیزان به وبلاگ من خوش اومدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 38
  • بازدید ماه : 36
  • بازدید سال : 101
  • بازدید کلی : 1,185
  • کدهای اختصاصی