loading...
اخبار جدید فوتبال
morteza بازدید : 3 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

امير قلعه‌نويي در مصاحبه با راديو ورزش در مورد شرايط امسال استقلال گفت: ما سال گذشته تيم بسيار خوبي را جمع کرديم و توانستيم به قهرماني برسيم. پس از 3 سال به استقلال برگشتم و افرادي که عليه من مصاحبه کرده بودند را جمع کردم و با همدلي به موفقيت رسيديم.

به گزارش فارس، وي افزود: ديديد که توانستيم با اقتدار از گروه سختي که در ليگ قهرمانان آسيا قرار داشتيم، بالا بياييم و به تيم الشباب که سرمربي آن سابقه قهرماني در جام باشگاه‌هاي جهان را داشت 4 گل به ثمر برسانيم. در اين بين کمترين تأثير را بنده داشتم و اين مسئله با همکاري تمام بازيکنان، مديرعامل و هيأت مديره به دست آمد.

سرمربي استقلال با اشاره به مشکلات امسال تيمش اظهار داشت: امسال با مسائل زيادي روبه‌رو شديم. عده‌اي از بازيکنان ابتداي فصل و عده‌اي در ميانه فصل جدا شدند. طبق آماري که درآورديم خسرو حيدري و هاشم بيک‌زاده هر دو با هم به اندازه احسان حاج‌صفي بازي نکردند. به هر حال فرم بدني بازيکنان با يکديگر فرق مي‌کند. با درايت علي فتح‌الله‌زاده و محبت بازيکنان اجازه نداديم مشکلات اقتصادي باز شود و در آرامش کارمان را جلو برديم. در ليگ قهرمانان آسيا بدشانسي آورديم اما در ليگ برتر نتايج ما بد نبود. اگر همين حالا يک امتياز کسر شده را به ما بازگردانند در صدر جدول هم‌ امتياز با فولاد خوزستان هستيم. چندين سال سابقه مربيگري دارم اما امسال به اندازه 10 سال به من فشار وارد شد.

قلعه‌نويي در ادامه تأکيد کرد: وقتي خودم به عکس‌هاي سال قبل نگاه مي‌کنم مي‌بينم که 10 سال پيرتر شده‌ام البته مهم توجهي است که مردم به ما دارند و همه جوره از ما حمايت کردند. جا دارد از باشگاه استقلال خوزستان که با ما همکاري کرد تشکر کنم. همچنين ذوب‌آهن و گسترش فولاد نيز قصد داشتند به ما کمک کنند که شرايط فراهم نشد و بايد از آنها نيز تشکر ويژه‌اي داشته باشيم.

وي با اشاره به حساسيت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا خاطر نشان کرد: دو باشگاه الريان قطر و الشباب عربستان 9 ميليون دلار براي آسيا خريد کردند. تمامي رقباي ما با هزينه‌هاي زياد پا به مسابقات مي‌گذارند و اين نشان مي‌دهد که چقدر حساسيت در اين بازي‌ها بالاست.

سرمربي استقلال در ادامه يادآور شد: از بازگشت خسرو حيدري خوشحال هستيم. ايمان مبعلي نيز مي‌تواند در مسابقات کمک زيادي به ما کند. مي‌دانيد انگيزه زيادي که در ليگ قهرمانان آسيا وجود دارد در ليگ برتر نيست. يکي از دلايل اين مسئله زمين‌هاي خوبي است که در آسيا وجود دارد. 3 بازي در ورزشگاه آزادي انجام مي‌دهيم و 3 بازي خارج از خانه ما در زمين‌هاي بهتري نسبت به ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود به همين خاطر مي‌توانيم استعداد و پتانسيل بازيکنان ايراني را مشاهده کنيم. فکر مي‌کنم استقلال شروع خوبي در ليگ قهرمانان آسيا داشته باشد و همانطور که مي‌دانيد در اين گونه تورنمنت‌ها بازي اول حساسيت بسيار زيادي دارد.

وي در مورد ميزان شناختش از تيم الشباب عربستان تأکيد کرد: الشباب 4 بازيکن بسيار خوب دارد که براي آنها بالاي 15 ميليون دلار هزينه شده است. بازي گذشته اين تيم را مشاهده کردم هر چند آنها 4 بر يک بازنده شدند اما طبق آناليزهايي که انجام داديم خط هافبک بسيار قدرتمندي دارند که بايد به خوبي آنها را پرس کنيم و ارتباط خط دفاعي و حمله آنها را از بين ببريم.

قلعه‌نويي در پاسخ به اين سؤال که چرا شام خوردن او با دراگان اسکوچيچ اينقدر بزرگ‌نمايي مي‌شود و حالا بحث جدايي او از استقلال مطرح مي‌شود، خاطر نشان کرد: از شما به خاطر طرح اين سؤال تشکر مي‌کنم. ما در کشوري زندگي مي‌کنيم که 9 هزار سال تمدن دارد، طبق سنت و دين ما ميهمان را حبيب خدا مي‌دانيم. متأسفانه چند سال است که افکار ناپاک به فوتبال ما ضربه مي‌زند.

وي افزود: برخي چون وزني ندارند و مي‌خواهند مطرح شوند اين کار را با صحبت عليه ديگران انجام مي‌دهند. زماني که در هتل اوين حضور داشتيم اعضاي ملوان نيز آنجا بودند. به خوبي اطلاع داريد که هنگام حضور تيم‌هايي مثل استقلال و پرسپوليس خبرنگاران و عکاسان نيز در هتل حاضر هستند. آن روز هيأت مديره استقلال آنجا بود. ما با اسکوچيچ شام خورديم و در مورد نوع و زمان تمرينات تبادل نظر کرديم حتي سرمربي ملوان به خاطر بارش برف سنگين در گيلان نسبت به شرايط تيم خود نگران بود.

قلعه‌نويي تأکيد کرد: 2 روز بعد مشاهده کرديم که اين مسئله در رسانه‌ها مطرح شده است البته جا دارد از سيروس محجوب نيز تشکر کنم که او با تماس خود به حواشي پايان داد. من اين موضوع را در مورد افرادي بيان مي‌کنم که بيش از 10 سال است دنبال مطرح کردن اين حرف‌ها هستند. شما تصور کنيد آن گل‌هايي که ما از ملوان دريافت کرديم، قرار بود وارد دروازه حريف ما شود آن وقت چه حرف و حديث‌هايي براي ما مي‌ساختند. همه ما قرار است در يک متر زمين بخوابيم درست نيست چون من وزن ندارم به دنبال حرف زدن عليه ديگران باشم با اين کارها مسلماني را از بين مي‌بريم. ما 4 گل از ملوان دريافت کرديم و واقعا آنها بهتر از ما ظاهر شدند و لياقت پيروزي داشتند، شايد هم کار خدا بود که افراد داراي افکار ناپاک دست به حاشيه‌سازي نزنند.

سرمربي استقلال در مورد اينکه پيشکسوتان اين باشگاه اعلام کرده‌اند اگر آنها هم جاي او بودند سرمربي ملوان را به شام دعوت مي‌کردند، خاطر نشان کرد: فرهنگ استقلال همين است. باشگاه ما 68 سال قدمت دارد و بزرگان و اسطوره‌هايي مثل مرحوم ناصر حجازي، علي جباري، اصغر حاجيلو، مرحوم علي دانايي‌فر و ... دارد. آنها مکتب تاج سابق و استقلال فعلي را بنا نهادند.

وي افزود: ما هنگام بازي تراکتورسازي نيز با توني اوليويرا و فرزند او صحبت مي‌کرديم، مسلماني کجا رفته است، فقط به فکر بيان اين صحبت‌ها هستيم.

قلعه‌نويي در مورد اينکه اسکوچيچ بيان کرده او تنهايي مربي در ايران است که پس از باخت به مربي برنده دست داده است، اظهار داشت: خارجي‌ها از فوتبال لذت مي‌برند چه برد به دست بيايد و چه متحمل شکست شوند مردم خارج از کشور از فوتبال لذت مي‌برند. در دو ماه حضورم در باشگاه لورکوزن و کنار کريستف دام و زماني که به هلسينکي رفتم ديدم که آنها فقط به زيبايي‌هاي فوتبال نگاه مي‌کنند. متأسفانه فقط در ايران نگاه تخريبي داريم، در فوتبال دنيا همه به فکر لذت بردن هستند. زماني که بايرمونيخ و منچستر يونايتد در فينال ليگ قهرمانان آسيا به مصاف يکديگر رفتند در آلمان حضور داشتم. منچستر يونايتد در دو دقيقه قهرمان اين مسابقات شد و همه به آرامي با يکديگر دست دادند اما اينجا وقتي مي‌بريم انگ مي‌زنند و وقتي مي‌بازيم حريف کار تاکتيکي کرده است.

وي تأکيد کرد: با حضور دولت تدبير و اميد، اميدوارم نگاه‌ها در فوتبال و جامعه ما عوض شود. اينکه بخواهيم آدم‌هاي بزرگ را بزنيم باعث مي‌شود خيلي‌ها به کشورهاي خارجي کوچ کنند.

سرمربي استقلال در مورد اينکه اکنون شايعه حضور او در تيم‌هاي ديگر مطرح شده است، خاطر نشان کرد: در شروع ليگ قهرمانان آسيا و در حساس‌ترين مقطع ليگ برايم تيم پيدا مي‌کنند. من براي اين کارها ارزش قائل نيستم . به هواداران مي‌گويم هر چند در اين يک سال به اندازه 10 سال پير شدم اما با تمام وجود براي استقلال کار مي‌کنم و تنها هدفم خدمت به هواداران است. حضور در استقلال بزرگترين افتخار براي من است. مي‌بينيد که زمان حضور استقلال در دسته 3، زماني که تيم نهم و سيزدهم بود با افتخار مسئوليت را قبول کردم. حالا يک روز حرف پديده، يک روز حرف ذوب‌آهن و ... مطرح مي‌شود.شما مي‌بينيد که يک نفر در مورد ساير تيم‌ها صحبت نمي‌کند. اين حرف‌ها فقط براي زدن امير قلعه‌نويي است. بنده مخلص خيلي از اعضاي مطبوعات هستم اما بعضي از افراد فقط به دنبال زدن امير قلعه‌نويي هستند و به تيم‌هاي ديگر کاري ندارند.

وي در پاسخ به اين سؤال که او ادينهو را کاملا مي‌شناخت اما چرا در دو مسابقه 3 بار اين بازيکن دروازه استقلال را باز کرد، اظهار داشت: ادينهو بازيکن خود من است، شما از يوسف‌آبادي، مديرعامل مس کرمان زماني که من سرمربي اين تيم بپرسيد، قرار بود اين بازيکن پس از حضور در تست باشگاه به کشورش برگردد و قصد جذب او را نداشتيم يک حرکت از اين بازيکن در تمرين ديدم و اعلام کردم بليت او را کنسل کنيد. براي او مربي بدنساز قرار داديم و 3 هفته روي بدن اين بازيکن کار کرديم. سپس او در چند مسابقه پاياني به ما کمک کرد. ادينهو بازيکن خود من است اما او در جام حذفي باعث کنار رفتن ما شد حالا فکر کنيد اين بازيکن مقابل ما يک پنالتي را از دست مي‌داد آن وقت چه داستاني‌هاي براي ما به وجود مي‌آورد. همان حرف‌هايي که عليه جمشيديان زده شد براي او مي‌زدند. من با جمشيديان دو سال کار کردم. او بازيکني است که موقع رفتن به زمين قرآن مي‌خواند. اين کارها نه در دين و نه در سنت ما وجود ندارد. باز هم تأکيد مي‌کنم اگر آن گل‌هايي که ما خورديم ملوان در ديدار گذشته دريافت مي‌کرد چه حرف و حديث‌هايي به وجود مي‌آمد. اميدوارم با آمدن دولت تدبير و اميد و با فضايي که به وجود آمده از اين بگم‌بگم‌ها و آلودگي‌ها دور شويم.

آرزو مي‌کنم نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا نتايج خوبي را به دست بياورند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام عزیزان به وبلاگ من خوش اومدید
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 90
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 126
  • بازدید کلی : 1,210
  • کدهای اختصاصی